com si fos un mirall, en aquestes aigues de fontcalda, terres del ebre, ens hi podem veure reflexats
l’efecte mirall és el resultat d’unes accions o comportaments que rebem des de l’entorn cap a nosaltres, on com en un mirall on veiem reflectida la mateixa imatge física, en aquest s’hi reflecteix el resultat de les nostres accions i pensaments desencadenats.
si tinguéssim la capacitat suficient per percebre aquest mirall subjectiu, veuríem molt clar com en lloc de “l’altre culpable” “el dolent” “el mal company” “l’enemic” s’hi plasmaria la realitat, o sigui a un mateix reflectit al mirall, com iniciador de l’efecte desencadenant.
per això des de qualsevol corrent ideològic del pensament espiritual ens diuen que l’avançament en la comprensió del que passa a la vida, porta implícit deixar de jutjar.
si l’efecte mirall és directe, entre només dues persones, pot ser més fàcil percebre.ho.
si l’efecte és indirecte on intervenen més actors, accions i pensaments passats inconscients, és molt més complicat trobar i entendre totes les implicacions.
els hinduistes i les primeres reflexions filosòfiques en deien el karma.
cap de nosaltres tenim la possibilitat d’escapar d’aquest efecte, és com una gran teranyina invisible, però podríem fer.ho després d’un treball intens cap al “nirvana”, on s’assoleixi un alt grau d’empatia o comprensió, compassió i mancança d’egoisme.
en realitat si avancéssim cap a la consciència plena, en la mesura que ho féssim entendríem molt més el que passa al món i a nosaltres mateixos i poder intuir millor el que pot passar. és el camí cap a la saviesa.
començar és fàcil. només calen grans dosis de la dita comprensió i compassió, rebaixant al màxim el nostre egoisme (primer els altres) el fer.ho és important, perquè com deia el gran filòsof immanuel kant, vivim en un món de representació i ara i cada vegada més, d’ imatge, però hem de tenir en compte que si el pensament no està orientat en el mateix sentit, no s’aconsegueix entendre res.
el quid de la qüestió es troba en abandonar els falsos tòpics, estereotips i prejudicis, imprescindible pel canvi.
el motiu de no entendre, no fer, no actuar, no creure en el canvi, es deu al fet que hem perdut la pròpia naturalesa fa moltíssim temps.
honu
novembre 2022
el efecto espejo es el resultado de unas acciones o comportamientos que recibimos de nuestro entorno hacia nosotros, donde como en un espejo, donde vemos reflejada la propia imagen física, en este caso se refleja el resultado de nuestras acciones y pensamientos desencadenantes de los hechos.
si tuviéramos la capacidad suficiente para percibir la visión de este espejo subjetivo, veríamos con claridad como en lugar “del otro culpable” “el malo” “el mal compañero” “el enemigo”, se plasma la realidad, o sea, a uno mismo reflejado en el espejo, como iniciador del efecto desencadenante.
por este motivo, desde cualquier corriente ideológica de pensamiento espiritual nos dicen que la progresión hacia la comprensión de lo que pasa en la vida, lleva implícito dejar de juzgar.
si el efecto espejo es directo, entre dos personas, puede ser más fácil de entender.
pero si el efecto es indirecto, donde intervienen más actores, acciones y pensamientos pasados inconscientes, es mucho más complicado encontrar y entender todas las implicaciones.
los hinduistas y las primeras reflexiones filosóficas lo definían como el karma
nadie de nosotros tiene la posibilidad de escapar de sus efectos, excepto después de un trabajo intenso hacia el “nirvana”, de plena conciencia, donde se consiga un alto grado de empatía o comprensión, compasión y carencia de egoísmo.
en realidad si avanzáramos hacia la conciencia plena, en la medida que lo hiciéramos, entenderíamos mucho más el que pasa en el mundo y a nosotros mismos y poder intuir mejor el que puede pasar. es el camino hacia la sabiduría.
empezar es fácil. solo faltan grandes dosis de dicha comprensión y compasión rebajando al máximo nuestro egoísmo (primero los demás), los hechos son importantes, porque como decía el gran filósofo immanuel kant, vivimos en un mundo de representación y ahora y cada vez más, de imagen, pero si el pensamiento no está orientado en el mismo sentido no se consigue entender nada.
el quid de la cuestión está en abandonar los falsos tópicos, prejuicios y estereotipos, imprescindible para el cambio.
el motivo de no entender, no hacer, no creer en el cambio, se debe a que hemos perdido la propia naturaleza hace mucho tiempo.
honu
noviembre 2022
